Po co CRM?

Zastanawiając się nad wdrożeniem systemu do zarządzania relacjami z partnerami biznesowymi, z pewnością nieraz zadawaliśmy sobie pytanie o celowość wprowadzania do firmy nowego rozwiązania technicznego. Poniżej przedstawiono dwie główne korzyści wynikające z użytkowania CRM-u, które powinny przekonać tych, którzy wciąż zastanawiają się nad implementacją systemu.

Zatrzymanie przy sobie klienta

W dobie ogromnej konkurencyjności na rynku dużą sztuką jest wyróżnić na nim swoją firmę. Takim czynnikiem, który może wyróżnić przedsiębiorstwo spośród innych biznesów jest profesjonalna obsługa klienta, a systemem pomocnym w osiągnięciu tego celu jest właśnie CRM. Gromadząc w aplikacji wszystkie dane o poszczególnych kontrahentach oraz kontaktach z nimi, dajemy klientom poczucie indywidualnego do nich podejścia. To natomiast przekłada się na ich zaufanie względem naszej firmy i chęć dalszej z nią współpracy.

Możliwość odzyskania utraconych klientów

CRM jest bazą wiedzy nie tylko o aktualnych, ale również dawnych klientach, którzy z różnych powodów zakończyli z naszą firmą współpracę. Wykorzystując te informacje, system CRM może przyczynić się do odzyskania utraconych kontrahentów i odnowienia z nimi kontaktów biznesowych.

Lista korzyści użytkowania CRM-u jest długa, nie kończy się jedynie na dwóch przedstawionych powyżej zaletach. Problemy niedużych firm rozwiązuje na przykład aplikacja stworzona specjalnie z myślą o mikro i małych przedsiębiorstwach – miniCRM.pl. System prosty i intuicyjny ułatwi zapanowanie nad wszystkimi informacjami o klientach, przyczyniając się do profesjonalnej obsługi każdego kontrahenta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *